francuskieklimaty.pl

REGULAMIN

REGULAMIN ZAKUPÓW TOWARÓW NOWYCH I MEBLI ANTYCZNYCH PO RENOWACJI :

Każdy rodzaj zamówienia dokonany w firmie Francuskie Klimaty jest potwierdzeniem zapoznania się z regulaminem i jego akceptacją.

Sprzedajemy towary nowe , oraz stare , używane - antyczne po renowacji .
MEBLE ANTYCZNE I NOWE DREWNIANE :
Meble antyczne są w większej mierze wykonane z drewna w większości ręcznie . Decydując się na mebel drewniany musisz mieć świadomość ,że to żywy organizm , który " pracuje " i wymaga zapewnienia mu odpowiednich warunków .
Występowanie typowych nieregularności , słojów , łączeń , faktur - jest sprawą naturalną .
Meble należy użytkować w pomieszczeniach zamkniętych, wietrzonych i zabezpieczonych przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi. Pomieszczenie, w którym znajdują się meble, powinno mieć temperaturę powietrza od 15 do 30 stopni, oraz wilgotność powietrza 45-60%. Meble muszą być chronione przed bezpośrednim padaniem światła słonecznego. Nie należy stawiać mebli przy bezpośrednich źródłach ciepła.Chroń meble przez bezpośrednim działaniem wody. W przypadku zalania wytrzyj je do sucha . Meble należy czyścić tylko środkami przeznaczonymi do pielęgnacji mebli woskowanych. podczas czyszczenia i konserwacji należy unikać mocnego tarcia oraz wykorzystania szorstkich i twardych materiałów mogących rysować powierzchnie. Oczyszczanie z kurzu najlepiej suchą ściereczką .
Należy unikać kontaktu powierzchni z wysokimi temperaturami, wodą i rozpuszczalnikami. czynniki te mogą wpłynąć na uszkodzenie powłoki woskowanej objawiające się w postaci odbarwień i zmatowień.
Meble drewniane to nie są meble niezniszczalne ! - używaj ich z ostrożnością . Przy posługiwaniu się ostrymi czy kanciastymi przedmiotami - np. sztućcami , naczyniami na blacie itp.... zawsze zabezpiecz powierzchnię odpowiednią podkładką .
Meble po renowacji pokryte są farbą . To nie jest fornir ! - przy uszkodzeniach mechanicznych farba może ulec złuszczeniu . Dzięki oczyszczaniu drewna i uzywaniu specjalnych podkładów powłoka farby jest trwała ale nieodporna na uszkodzenia mechaniczne !
Jeśli meble zostały doręczone w zabezpieczającej folii - należy je rozpakować , drewno musi oddychać. Meble zostawione w folii przez dłuższy czas mogą popękać, reklamacja w takim przypadku nie będzie brana pod uwagę.
Kupując przez internet weż pod uwagę ,że kolory mogą sie trochę różnić od rzeczywistych - zależy to od indywidualnych ustawień monitora!

Meble stare , antyczne to meble UŻYWANE , nie nowe !
Renowację przeprawdzamy z najwyższą starannością , ingerujemy w mebel do tego stopnia aby zachować jak najwięcej z oryginalności mebla , co jest głównym załozeniem dobrze przeprowadzenia renowacji . Wymieniamy tylko te części mebla , które są popsute lub gorszym stanie . Elementy będące w dobrym stanie , nie wymagające zmiany pozostawione są oryginalne . W meblach tapicerowanych wymieniamy tylko te wypełnienia ,gąbki , pasy , włókniny itp, które są zniszczone lub w stanie niższym niż dobry . Tkanina tapicerska oraz gwożdzie tapicerskie wymieniamy w każdym przypadku na nowe .
To meble w większości drewniane , i wykonywane ręcznie , montowane na czopy , wpusty itp- zupełnie inna konstrukcja i sposób wykonania niż współczesne meble więc ich sztywność , dopasowanie itp moze być inne niż mebli współczesnych wykonywanych taśmowo na prpfesjonalnych maszynach .

UWAGA! TOWARY DREWNIANE A W SZCZEGÓLNOŚCI WOSKOWANE MUSZĄ ODDYCHAĆ ! przechowywanie mebli bez dostępu do powietrza  ( np. owinięte folią  , nie oddychającym materiałem itp... ) moze powodować uszkodzenia począwszy od zawilgocenia i pleśnienia poprzez zmianę koloru farby.

ZAMÓWIENIE TOWARU :
Zamówienie ze wskazaniem towaru ( zdjęcia ) prosimy przesłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W odpowiedzi wyślemy potwierdzenie zamówienia oraz dane do wpłaty .
Zamówienia i wysyłki realizujemy wyłącznie po przedpłacie na konto .
Nie ma możliwości rezerwacji towaru i zapłaty w póżniejszym terminie .
Towar odkładamy dla klienta i realizujemy na szwalni po otrzmaniu potwierdzenia wpłaty na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
UWAGA! Zakupiony(opłacony )  klient ma obowiązek odebrac w przeciągu 30 dni od zakupu !                                                                                                      Rezerwacja towaru dłużej niż 30 dni od zakupu niesie za sobą konsekwencję pobrania   kaucji w wys. 30 %  wpaconej należności , która gwarantuje ważność umowy .W przypadku rezygnacji z towaru po terminie 30 dni od jego odłozenia dla klienta ,  wpłata pomniejszona o 30 % kaucji   zostanie zwracana  na konto kupującego  a towar ponownie wystawiony do sprzedaży .  Kaucja 30 %  ulega przepadkowi na rzecz Sprzedawcy w ramach kary umownej za zerwanie umowy . W przypadku odbioru towaru pobrana kaucja zaliczana jest na poczet zapłaty za towar , klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Towar nie odebrany w przeciągu 30 dni od zakupu zostaje wyniesiony do magazynu na ryzyko klienta , gdzie może ulec  niecelowemu uszkodzeniu - kupujący powinien być świadomy ,że nie dokonując odbioru w erminue 30 dni od zakupu godzi na na ryzyko uszkodzenia towaru w magazynie !   

Preferujemy odbiór osobisty . Istnieje możliwość załatwienia dowozu (płatność w zależności od odległości ) - do uzgodnienia . 

MEBLE DREWNIANE robione na zamówienie na stolarni - okres oczekiwania ok. 8 -12  tygodni .
UWAGA! zamówienia złożone w okresie przedświątecznym - okres oczekiwania moze się przedłużyć o kolejne 2 tygodnie .
W wyjątkowych sytuacjach , z przyczyn niezależnych od nas (np. choroba pracownika / ów ) , okres oczekiwania może się również przedłużyć -
będziemy informować każdego zamawiającego przynajmniej 3 tyg. przed planowanym odbiorem mebli .

ODBIÓR PACZEK :
KAŻDY WYSYŁANY TOWAR PRZECHODZI DOKŁADNĄ KONTROLĘ JAKOŚCI . Pakowany jest skrupulatnie .
KAŻDA PACZKA JEST UBEZPIECZONA - WYKUPIONE SPRAWDZENIE PRZY KURIERZE .
PROSZĘ O SPRAWDZENIE ZAWARTOŚCI PACZKI W OBECNOŚCI KURIERA .
Jeśli towar będzie uszkodzony należy spisać protokół szkody z kurierem w momencie dostawy ( nie umawiać się na póżniej ! ).
Na protokole MUSI być koniecznie zaznaczone ,że paczka była na zewnątrz uszkodzona ( powiedzieć ,że było wgniecenie , wgłębienie itp) .
Bez tego ubezpieczyciel od razu odrzuca reklamacje !
Kurierzy ,którzy uszkodzą paczkę zazwyczaj ją formują lub przepakowują aby wyglądała na nienaruszoną ! po to aby uszkodzenie zewnętrzne nie było zaznaczone na protokole a reklamacja została odrzucona - proszę mieć to na uwadze.
Towar wysyłamy dobrze zapakowany więc nie powinno się nic stać .                                                                                                                                              Dobrze spisany protokół szkody jest gwarancją uznania reklamacji z powodu uszkodzenia przez kuriera . Brak spisanego protokołu szkody przez odbierającego paczkę  przenosi na niego obowiązek udowodnienia ,że uszkodzenie nie powstało z jego winy - w interesie więc kupującego jest sprawdzenie paczki i spisanie protokołu w przypadku wystąpienie niezgodności ! 

WYSYŁKA :
Paczki nadajemy przesyłkami zwykłymi lub paletowymi w terminie od. 3-5 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie .

DOSTAWA odbywa sie  po wcześniejszym ustaleniu kosztow (w zależności od ilości kilometrów ) . Kierowca jedzie sam , nie wnosi mebli do mieszkania ,pomoze je tylko wyładowac z samochodu ,  na czas umówionej dostawy klient musi zapewnić  sobie osoby do pomocy . 

ODBIÓR OSOBISTY  :
Możliwy po wcześniejszym ustaleniu terminu . Towar wydajemy nie zapakowany , pomożemy klientowi  załadować go  na samochód   - prosimy zabrać rożnego  rodzaju zabezpieczenia typu kartony , stare koce , folie , pasy itp.   . Przed odbiorem klient jest zobowiązany towar obejrzeć i podpisać  dokumenty ,że jest w stanie bardzo dobrym - nie odpowiadamy za uszodzenia  podczas transportu zorganizowanego przez klienta . W momencie wydania towaru  i podpisania dokumentów  odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia zostaje przeniesiona na klienta .  

ZWROTY :
Towar zakupiony za po średnictwem internetu , odebrany w ciągu 30 dni od zakupu ,  jeśli nie był używany oraz znajduje w fabrycznym opakowaniu, nie jest zniszczony lub wykorzystany, można go zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14dni od daty odebrania przesyłki.
W celu zwrotu towaru należy wypełnić formularz zwrotu towaru następnie przesłać go wraz z towarem i dowodem zakupu . Zwracany towar należy przesłać transportem we własnym zakresie . Koszt transportu pokrywa Klient.
Zwrotom nie podjegają meble wykonywane na indywidualne zamównie oraz antyki i stare przedmioty.
Pieniądze za zwracany towar zostaną wpłacone na konto podane w formularzu zwrotu .
Klient ponosi koszty zwrotu. Wszelkie przesyłki „za pobraniem” lub na koszt odbiorcy nie będą odbierane.                                                                              UWAGA! Zakupiony(opłacony )  klient ma obowiązek odebrac w przeciągu 30 dni od zakupu !                                                                                                      Rezerwacja towaru dłużej niż 30 dni od zakupu niesie za sobą konsekwencję pobrania   kaucji w wys. 30 %  wpaconej należności , która gwarantuje ważność umowy .W przypadku rezygnacji z towaru po terminie 30 dni od jego odłozenia dla klienta ,  wpłata pomniejszona o 30 % kaucji   zostanie zwracana  na konto kupującego  a towar ponownie wystawiony do sprzedaży .  Kaucja 30 %  ulega przepadkowi na rzecz Sprzedawcy w ramach kary umownej za zerwanie umowy . W przypadku odbioru towaru pobrana kaucja zaliczana jest na poczet zapłaty za towar , klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Towar nie odebrany w przeciągu 30 dni od zakupu zostaje wyniesiony do magazynu na ryzyko klienta , gdzie może ulec  niecelowemu uszkodzeniu z winy klienta  - kupujący powinien być świadomy ,że nie dokonując odbioru w terminie 30 dni od zakupu godzi na na ryzyko uszkodzenia towaru w magazynie - uszkodzony z winy klienta towar nie podlega  zwrotowi !      

REKLAMACJE :
Nasze towary objęte są 12 miesięczną gwarancją .
Jeżeli zakupione w naszej firmie towary mają wady fabryczne prosimy o przysłanie na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. formularza reklamacyjnego z dokładnym opisem co się dzieje , kiedy powstała wada mniej więcej datowo, w jakich okolicznościach została zauważona , dołączenie zdjęć na których przedstawione są wady przedmiotu oraz dowodu zakupu . Nasz dział reklamacji skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dalszego postępowania. Dział reklamacji w ciągu 14 dni rozpatrzy zasadność Państwa reklamacji i poinformuje o tym pośrednictwem poczty e-mail (na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym).
Decydując się na zakup mebla drewnianego biorą Państwo do swojego domu żywy mebel.
Nie uwzględniamy reklamacji na pęknięcia drewna i farby wzdłuż usłojenia czy innych wynikających z naturalnej pracy surowca.
Nie uwzględniamy reklamacji na odbarwienia spowodowane wydobywaniem się soków z drewna - to naturalny cykl i trzeba się z tym liczyć kupując meble drewniane malowane na kolor .
Proszę mieć na uwadze ,że malowane meble , uchwyty , zawiasy pokryte są warstwą farby - to nie jest fornir ! Farba nie jest odporna na uszkodzenia mechaniczne !
Powstawanie małych pęknieć farby spowodowanych pracą surowca - szczególnie poddawanego działaniom wilgoci , zmiennych temperatur - jest procesem naturalnym i nie podlega reklamacji . Większa lub mniesza praca mebla uzależniona jest od warunków panujących w pomieszczeniu klienta i nie jest zależna od nas .
Reklamacji nie podlegają:
-uszkodzenia mebla powstałe z winy Kupującego. Należą do nich uszkodzenia mechaniczne wynikające z nieprawidłowego montażu, nieprawidłowego ustawienia, użytkowania, konserwacji czy przechowywania mebli. Są to m.in. wgniecenia, obtarcia, zarysowania,zaciągniecia , ślady po postawieniu gorących przedmiotów, zniszczenia powłok w wyniku używania niewłaściwych środków do czyszczenia mebli, zniszczenia wynikające z kontaktu z wodą. Ponieważ meble są wykonane z drewna mają prawo się rozsychać mimo, że zostały poddane zostały gruntownej renowacji. Rozeschnięcia nie podlegają reklamacji zwłaszcza, że są one zwykle skutkiem warunków w jakich stoi mebel i naturalnego zachowania drewna w tych warunkach- np. trzymanie mebla w pomieszczeniu o dużej wilgotności i niskiej temperaturze zimą a latem nagrzanego i suchego. Stare meble są delikatne i prosimy wziąć to pod uwagę przed ich zakupem.TOWARY DREWNIANE A W SZCZEGÓLNOŚCI WOSKOWANE MUSZĄ ODDYCHAĆ ! przechowywanie mebli bez dostępu do powietrza  ( np. owinięte folią  , nie oddychającym materiałem itp... ) moze powodować uszkodzenia począwszy od zawilgocenia i pleśnienia poprzez zmianę koloru farby - takie zmiany nie podlegają reklamacji . 
- uszkodzenie wynikające z użytkowania mebli w pomieszczeniu o wilgotności mniejszej niż 45% oraz większej niż 60 % (niska wilgotność może wpływać na powstawanie pęknięć a przy wyższej wilgotności mogą pojawić się wypaczenia i nierówności)
- naturalne zużywanie się produktu ,
- występowanie małych pęknięć farby -spowodowane naturalną pracą mebla wywołaną przez czynniki zewnętrzne.
- mebel, który miał obniżoną cenę ze względu na trwałe wady i uszkodzenia .
-uszkodzenie wynikające z wystawienia produktu na bezpośrednie działanie promieni słonecznych skutkujące jego odbarwieniem.
-uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego bądź nieostrożnego przewozu i przenoszenia mebli, jak i również powstałe w wyniku zdarzeń losowych i innych okoliczności niezależnych od sprzedawcy.
-różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera klienta ( kolor, proporcje).
-nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek niepożądane skutki zawieszenia mebla na ścianie, w przypadku jego nadmiernego obciążenia w stosunku do wytrzymałości uchwytów do zawieszenia. Jeśli planują Państwo obciążyć mebel w znacznym stopniu niektóre uchwyty należy wymienić na właściwe do wagi mebla i planowanego obciążenia.
-tapicerka - wszelkie plamy, wytarcia, porwania, wgniecenia, marszczenia tkaniny w związku z normalnym zużywaniem się tapicerki w trakcie jej użytkowania lub powstałe z winy użytkownika.