francuskieklimaty.pl

REGULAMIN

REGULAMIN ZAKUPÓW TOWARÓW NOWYCH I MEBLI ANTYCZNYCH .

Każdy rodzaj zamówienia dokonany w firmie Francuskie Klimaty jest potwierdzeniem zapoznania się z regulaminem i jego akceptacją.

 

Sprzedajemy towary nowe , oraz stare , używane - antyczne po stylizacji lub odnowieniu

MEBLE ANTYCZNE I NOWE DREWNIANE :
Meble antyczne są w większej mierze wykonane z drewna w większości ręcznie . Meble nowe z serii Prowansja wykonane są  z litego drewna sosnowo -świerkowego sęcznego  . Decydując się na mebel drewniany musisz mieć świadomość ,że to żywy organizm , który " pracuje " i wymaga zapewnienia mu odpowiednich warunków .Występowanie na meblach drewnianych  nieregularności , zagłębień , wypukłości , sęków , słojów , łączeń ,  faktur , róznych wybarwień , szpachlowania  itp. - jest sprawą naturalną i nie jest podstawą do reklamacji .Meble należy użytkować w pomieszczeniach zamkniętych, wietrzonych i zabezpieczonych przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi. Pomieszczenie, w którym znajdują się meble, powinno mieć temperaturę powietrza od 15 do 30 stopni, oraz wilgotność powietrza 45-60%. Meble muszą być chronione przed bezpośrednim padaniem światła słonecznego. Nie należy stawiać mebli przy bezpośrednich źródłach ciepła.Chroń meble przez bezpośrednim działaniem wody. W przypadku zalania wytrzyj je do sucha . Meble należy czyścić tylko środkami przeznaczonymi do pielęgnacji mebli woskowanych. podczas czyszczenia i konserwacji należy unikać mocnego tarcia oraz wykorzystania szorstkich i twardych materiałów mogących rysować powierzchnie. Oczyszczanie z kurzu najlepiej suchą ściereczką .

Należy unikać kontaktu powierzchni z wysokimi temperaturami, wodą i rozpuszczalnikami. czynniki te mogą wpłynąć na uszkodzenie powłoki woskowanej objawiające się w postaci odbarwień i zmatowień.
Meble drewniane to nie są meble niezniszczalne ! - używaj ich z ostrożnością . Przy posługiwaniu się ostrymi czy kanciastymi przedmiotami - np. sztućcami , naczyniami na blacie itp.... zawsze zabezpiecz powierzchnię odpowiednią podkładką .
Meble po stylizacji  pokryte są farbą i / lub woskiem . To nie jest fornir ! - przy uszkodzeniach mechanicznych farba może ulec złuszczeniu . Dzięki oczyszczaniu drewna i uzywaniu specjalnych podkładów powłoka farby jest trwała ale nieodporna na uszkodzenia mechaniczne !
Jeśli meble zostały doręczone w zabezpieczającej folii - należy je rozpakować , drewno musi oddychać. Meble zostawione w folii przez dłuższy czas mogą popękać, reklamacja w takim przypadku nie będzie brana pod uwagę.
Kupując przez internet weż pod uwagę ,że kolory mogą sie trochę różnić od rzeczywistych - zależy to od indywidualnych ustawień monitora!

Meble stare , antyczne to meble UŻYWANE , nie nowe !
Odnowienie  czy stylizację  przeprawdzamy ze starannością , ingerujemy w mebel do tego stopnia aby zachować jak najwięcej z oryginalności mebla - nie  poprawiamy  konstrukcji mebla , nie wymianiamy elementów konstrukcyjnych - w każdym przypadku pozostawione są oryginalne. Wymieniamy tylko te części mebla , które są popsute lub w złym  stanie . Elementy będące w dobrym stanie  pozostawione są oryginalne . Głównie nalsza prace polegają na zewnętrznej zmianie  stylizacji mebla - jak  stylizacja kolorystyczna , wymiana tapicerki na nową itp..  Spody stołów rozkładanych i spody dostawek  zazwyczaj pozostawione są bez stylizacji /malowania aby oryginalne mechanizmy pod spodem chodziły gładko , bez oporu,który wytwarza warstwa farby . Tyły mebli pozostawione są oryginalne,  W meblach tapicerowanych wymieniamy tylko gąbki zewnętrzne , otulinę  itp, które są zniszczone , te w dobrym stanie pozostawione są oryginalne. Tkaninę tapicerską oraz gwożdzie tapicerskie wymieniamy w każdym przypadku na nowe . Meble antyczne - tapicerowane posiadają wewnątrz   sprężyny  lub pasy oraz czasami wypełnienie  sianem  - jeśli nie tolerujesz takich rozwiązań - nie dokonuj zakupów.
Meble antyczne to meble w większości drewniane , i wykonywane ręcznie , montowane na czopy , wpusty itp- zupełnie inna konstrukcja i sposób wykonania niż współczesne meble więc ich sztywność , dopasowanie itp moze być inne niż mebli współczesnych wykonywanych taśmowo na profesjonalnych maszynach .

Meble przeszklone czy z lustrami mają zazwyczaj oryginalne szyby i lustra - wymieniamy na nowe tylko te , które są w złym stanie .  Nie wymianiamy szkła i luster z uszkodzeniami typu rysy , plama , mały odprysk - co świadczy o oryginalności mebla i jego historii. 

Blaty stołów mogą posiadać  na tafli blatu niewielkie nierówności wynikające z ręcznego wykonania oraz  z upływu czasu ( drewno pracuje).

Tyły mebli mogą nosić niewielkie ślady po kornikach - są to jedynie  zmiany wizualne - wszelkie robaki są zawsze usuwane  specjalnymi preparatami i zmiany odpowiednio zabezpieczone . 

Jeśli nie akceptujesz takich śladów historii mebla - prosimy ,nie dokonuj zakupu . 

UWAGA! TOWARY DREWNIANE A W SZCZEGÓLNOŚCI WOSKOWANE MUSZĄ ODDYCHAĆ ! przechowywanie mebli bez dostępu do powietrza  ( np. owinięte folią  , nie oddychającym materiałem itp... ) moze powodować uszkodzenia począwszy od zawilgocenia i pleśnienia poprzez zmianę koloru farby.

UWAGA! meble w naszych magazynach przechowywane są w warunkach mieszkalnych ( temperatura pokojowa , brak wilgoci ) - takie same warunki należy im zapewnić bezpośrednio po ich odebraniu od nas . Nagła zmiana warunków  ( np. włozenie na jakiś czas do nieogrzewanego pomieszczenia w okresie niższych temperatur ) spowoduje szok termiczny i  może doprowadzić do zniszczenia drewna jak pęknięcia , zwichrowania , opuchlizna , które mogą się pojawiać nawet kilka miesięcy póżniej - prosimy tego nie lekceważyć . Uszkodzone powstałe z tego powodu  nie są podstawą reklamacji . 

Praktycznie 100 %  naszych towarów  to towary wykonane ręcznie z typowymi do tego typu prac niedociągnięciami , wymiary objęte są granicą błędu  .Wiele z nich dodatkowo jest  stylizowane na staroć , wszelkie przetarcia  , rysy , plamy , ubytki   wykonywane są celowo aby towarowi nadać charakteru antyku ugryzionego zębem czasu zgodnie ze stylem  vintage , shabby , cottage ,prowansja  , hampton , new york itp. W meblach i innych wyrobach   mogą wystąpić  nierówności  , zagłębienia , szpachlowania itp  ( specyfika towarów   produkowanych recznie ) pokryte warstwą docelową (bejca / lakier / farba/ wosk i inne  ) - jeśli nie tolerujesz wyrobów tego typu - nie dokonuj zakupów takiego towaru  .Towary  objęte są granicą błędu +/- 3 cm 

Meble stylizowane są ręcznie - w danej kolekcji   mogą występować różnice  w kolorystyce i sposobie stylizacji pomiedzy poszczególnymi meblami  , na każdym egzemplarzu  będzie ona niepowtarzalna i należy sie z tym liczyć przy składaniu zamówienia - nie zapewniamy ,że meble z danej kolekcji będą miały identyczne wybarwienie i stylizację . Kolekcja mebli "Prowansja" wykonywana jest ręcznie z drewna . Na  blatach i reszcie mebla mogą występować  typowe  dla ręcznej pracy oraz do specyfiki drewna niedociągnięcia , jak sęki ,prześwity , drobne pęknięcia , ryski , nierówności , ryflowanie drewna , zagłębienia , rowki po sękach  , niewielkie różnice w wymiarach , ślady po mocowaniach gwożdzi  itp . Mebel drewniany  to nie jest mebel z płyty !  i cechuje się swoją specyfiką - szczególnie w meblach ręcznie wykonanych oraz postarzanych !  - jeśli nie tolerujecie Państwo mebli tego typu -prosimy nie dokonywać zakupu . Takie niby  "wady "  nie bedą   podstawą do reklamacji.

PIELĘGNACJA MEBLI WOSKOWANYCH : 

Do  mebli drewnianych zawsze zalecamy stosować podkładki pod talerze / kubki  bo jednak wysoka temperatura  i wilgoć mają znaczny wpływ na zachowanie zarówno drewna, które pracuje  jak i warstw dekoracyjnych , którym jest pokryte . 
 
Meble  z tej serii zabezpieczone są woskiem .
Należy je regularnie  wycierać aby chronić przed kurzem , który , nie usuwany, może się wbijać w strukturę drewna  i być trudniejszy do usunięcia .
Należy czyścić miękką  szmatką tak aby nie porysować mebla - najlepiej suchą (nie zaleca się używania wody  ! ) , a jeśli zabrudzenia są większe to  środkiem  do czyszczenia powierzchni drewnianych koniecznie  z dodatkiem wosku . Nie tylko wyczyszczą one drewno ale  też uzupełnią  starty wosk i dadzą dodatkową warstwę ochronną .
Zabrania się używania detergentów !  a szczególnie tych z wybielaczem !
 

Zasady konserwacji i użytkowania mebli

  1. Dla prawidłowego użytkowania mebli zawsze należy przestrzegać, aby pomieszczenie, w którym znajdują się było zabezpieczone przed szkodliwymi wpływami atmosferycznymi, tj. zbyt wysoką, względnie niską temperaturą i wilgotnością powietrza oraz bezpośrednim działaniem promieni słonecznych.
  2. Meble należy użytkować w pomieszczeniu zamkniętym, w którym temperatura waha się w granicach od 10 do 30 °C, a wilgotność względna powietrza od 40 do 60%.
  3. Meble należy ustawić w odległości nie mniejszej jak 1 m od czynnych urządzeń grzewczych.
  4. W celu przedłużenia estetycznego wyglądu powierzchni należy chronić je przed bezpośrednim działaniem wody oraz innych substancji szkodliwych m.in. soli, a także przed uszkodzeniami mechanicznymi i cieplnymi.
  5. Przy rozpakowaniu mebli nie należy używać ostrych narzędzi.
  6. Przy ustawianiu mebli należy wyregulować nogi oraz elementy funkcyjne.
  7. Podczas użytkowania mebli należy sprawdzać i regularnie dokręcać śruby.
  8. Nogi mebli należy zabezpieczyć np. filcem w celu uniknięcia uszkodzenia podłogi lub stópek.
  9. Meble należy przenosić. Mebli nie należy przesuwać gdyż krawędzie nóg mogą spowodować uszkodzenia podłogi oraz same mogą ulec uszkodzeniu.
  10. Na meblach nie należy stawać, bujać się. Należy używać je zgodnie z przeznaczeniem.
  11. Powierzchnie mebli z laminatu, PP oraz wykończone farbami można zmywać wilgotną, bawełnianą ściereczką, a następnie niezwłocznie wysuszyć przez wytarcie miękką, suchą ściereczką. Powierzchnie wykończone na połysk należy czyścić wyłącznie suchą, miękką ściereczką.Powierzchnie woskowane czyścić wyłącznie prepartami zawierającymi wosk lub suchą szmatką.
  12. Materiał obiciowy należy utrzymać w czystości.
  13. Zabrudzenia tkanin i Eko-skór czyścić miękką, bawełnianą ściereczką delikatnie nasączoną wodą. Należy unikać przemoczenia materiału obiciowego. Wilgoć usunąć suchą ściereczką.

 

ZAMÓWIENIE TOWARU :
Zamówienie ze wskazaniem towaru ( zdjęcia ) prosimy przesłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W odpowiedzi wyślemy potwierdzenie zamówienia oraz dane do wpłaty .

Oferty pokazane w e-sklepie  mają charakter podglądowy  oferty  dostępnej  w sklepach stacjonarnych .Nie ma możliwości zakupu ze strony . Dostępność każdej oferty należy potwierdzić  w sklepie mailowo lub telefonicznie.  Zamówiony towar  odkładamy do odebrania osobistego we wskazanym sklepie - przedmiotem naszej sprzedaży jest sprzedaż w sklepach stacjonarnych  a nie sprzedaż wysyłkowa . Jeśli klient  nie ma możliwości odebrać towaru osobiście  - na indywidualne zamówienie  klienta możemy zorganizować   wysyłkę / dostawę  towarów do klienta  - do indywidualnej wyceny .  Klient dokonując zamówienia przesyłki / dostawy zobowiązuje się do sprawdzenia  przesyłki w obecności kuriera  zg. z instrukcjami wysłanymi w potwierdzeniu zamówienia oraz  w informacji mailowej wysyłanej do klienta po nadaniu paczki . Klient dokonując zamówienia przesyłki ma świadomość  i godzi się na to ,że przesyłka może ulec  uszkodzeniu przez kuriera - wówczas występujemy  z reklamacją do firmy kurierskiej  -  czas rozpatrzenia reklamacji zg. z prawem przewozowym to 30 dni . Klient dokonując zamówienia przesyłki ma świadomość ,że towar przyjeżdża do niego   z dużą ilością wypełniaczy , które mogą stanowić  stare kartony, folie , puste butelki , styropian  i inne . 

 

Zamówienia i wysyłki realizujemy wyłącznie po przedpłacie na konto .

Nie ma możliwości rezerwacji towaru i zapłaty w póżniejszym terminie .
Towar rezerwujemy  dla klienta i realizujemy  po otrzmaniu potwierdzenia wpłaty na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
UWAGA! Zakupiony(opłacony )  klient ma obowiązek odebrac w przeciągu max. 14 dni od zakupu ! 

MEBLE DREWNIANE robione na zamówienie na stolarni - okres oczekiwania ok. 8 -12  tygodni .                                                                                                                                       UWAGA! zamówienia złożone w okresie przedświątecznym - okres oczekiwania moze się przedłużyć o kolejne 2 tygodnie .

W wyjątkowych sytuacjach , z przyczyn niezależnych od nas (np. choroba pracownika / ów ) , okres oczekiwania może się również przedłużyć -
będziemy informować każdego zamawiającego przynajmniej 3 tyg. przed planowanym odbiorem mebli .

ODBIÓR DOSTAWY/PACZEK 

Większość kurierów  ( szczególnie z paletami dowożonymi samochodem z windą )  dowozi paczki w godzinach 8-16 . Jeśli nie masz możliwości odebrać paczki w tych godzinach zgłoś to przed złożeniem zamówienia . 
KAŻDY WYSYŁANY TOWAR PRZECHODZI DOKŁADNĄ KONTROLĘ JAKOŚCI . Pakowany jest skrupulatnie .
KAŻDA PACZKA JEST UBEZPIECZONA - WYKUPIONE SPRAWDZENIE PRZY KURIERZE .
Klient dokonując zakupu z wysyłką / dostawą zobowiązuje się do sprawdzenia przesyłki . 
Jeśli towar będzie uszkodzony należy spisać protokół szkody z kurierem w momencie dostawy ( nie umawiać się na póżniej ! ).
Na protokole MUSI być koniecznie zaznaczone ,że paczka była na zewnątrz uszkodzona ( powiedzieć ,że było wgniecenie , wgłębienie itp) .
Bez tego ubezpieczyciel od razu odrzuca reklamacje !
Kurierzy ,którzy uszkodzą paczkę zazwyczaj ją formują lub przepakowują aby wyglądała na nienaruszoną ! po to aby uszkodzenie zewnętrzne nie było zaznaczone na protokole a reklamacja została odrzucona - proszę mieć to na uwadze.
Towar wysyłamy  lub dowozimy dobrze zabezpieczony  wypełniaczami tj, stare kartony , folie , styropiany , puste butelki itp...

Dobrze spisany protokół szkody jest gwarancją uznania reklamacji z powodu uszkodzenia przez kuriera . Brak spisanego protokołu szkody przez odbierającego paczkę  przenosi na niego obowiązek udowodnienia ,że uszkodzenie nie powstało z jego winy - w interesie więc kupującego jest sprawdzenie paczki i spisanie protokołu w przypadku wystąpienie niezgodności ! 

WYSYŁKA :
Paczki nadajemy na indywidualne  zamówinie klienta przesyłkami zwykłymi lub paletowymi w terminie od. 3-5 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie .

DOSTAWA  organizowana na indywidualne życzenie klienta - odbywa sie  po wcześniejszym ustaleniu kosztow (w zależności od ilości kilometrów ) . Kierowca jedzie sam , nie wnosi mebli do mieszkania ,pomoze je tylko wyładowac z samochodu ,  na czas umówionej dostawy klient musi zapewnić  osoby do pomocy . 

Przy kierowcy należy towar obejrzeć / sprawdzić   i podpisać dokumenty odbioru towaru . 

ODBIÓR OSOBISTY  :
Możliwy po wcześniejszym ustaleniu terminu . Towar wydajemy nie zapakowany , pomożemy klientowi  załadować go  na samochód   - prosimy zabrać rożnego  rodzaju zabezpieczenia typu kartony , stare koce , folie , pasy itp.   . Przed odbiorem klient jest zobowiązany towar obejrzeć i podpisać  dokumenty ,że jest w stanie bardzo dobrym - nie odpowiadamy za uszodzenia  podczas transportu zorganizowanego przez klienta . W momencie wydania towaru  i podpisania dokumentów  odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia zostaje przeniesiona na klienta .  

 

ZWROTY :

Towar zakupiony za po pośrednictwem internetu ,   jeśli nie był używany , nie jest zniszczony lub wykorzystany i jest kompletny , można  zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14dni od daty odebrania przesyłki.W celu zwrotu towaru należy wypełnić formularz zwrotu  ( można pobrać z internetu lub napisać ręcznie wskazując  nr. konta do wypłaty srodków )  następnie przesłać go wraz z towarem i dowodem zakupu ( bardzo prosimy o informację o zamiarze odesłania towaru do zwrotu przynajmniej dzień przed wysyłką )  . Zwracany towar należy przesłać transportem we własnym zakresie . Koszt transportu pokrywa Klient.Zwrotom nie podlegają towary  wykonywane / cięte  na indywidualne zamówienie  klienta .Pieniądze za zwracany towar zostaną wpłacone na konto podane w formularzu zwrotu  w ciągu 14 dni od otrzymania towaru .Klient ponosi koszty zwrotu. Wszelkie przesyłki „za pobraniem” lub na koszt odbiorcy nie będą odbierane. Odsyłany towar należy  bardzo dobrze zapakowac i zabezpieczyć  wypełniaczami , które były dostawczone  razem z paczką .

Adres do wysyłki zwrotu : 
PHU KORNIK MAX-DOM
62-600 Koło
ul. Toruńska 104

UWAGA! Zakupiony(opłacony ) towar  klient ma obowiązek odebrac w przeciągu 14 dni od zakupu ! 

Towar nie odebrany w przeciągu 14 dni od zakupu zostaje wyniesiony do magazynu na ryzyko klienta , gdzie może ulec  niecelowemu uszkodzeniu z winy klienta  - kupujący powinien być świadomy ,że nie dokonując odbioru w terminie 14 dni od zakupu godzi na na ryzyko uszkodzenia towaru w magazynie - uszkodzony z winy klienta towar nie podlega  zwrotowi !      

REKLAMACJE :
Nasze towary objęte są 12 miesięczną gwarancją (towary używane - antyczne ) oraz 24 miesieczną  gwarancją (towary nowe) .
Jeżeli zakupione w naszej firmie towary mają wady fabryczne prosimy o przysłanie na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. formularza reklamacyjnego z dokładnym opisem co się dzieje , kiedy powstała wada mniej więcej datowo, w jakich okolicznościach została zauważona , dołączenie zdjęć na których przedstawione są wady przedmiotu oraz dowodu zakupu . Nasz dział reklamacji skontaktuje się z Państwem w celu ustalenia dalszego postępowania. Dział reklamacji w ciągu 14 dni rozpatrzy zasadność Państwa reklamacji i poinformuje o tym pośrednictwem poczty e-mail (na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym). Reklamowany towar należy dostarczyć / dosłać  sprzedawcy.Odsyłany towar należy  bardzo dobrze zapakowac i zabezpieczyć  wypełniaczami , które były dostawczone  razem z paczką .


Decydując się na zakup mebla drewnianego biorą Państwo do swojego domu żywy mebel.
Nie uwzględniamy reklamacji na pęknięcia drewna i farby wzdłuż usłojenia czy innych wynikających z naturalnej pracy surowca. Wiele z naszych towarów  to towary wykonane ręcznie z typowymi do tego typu prac nidociągnięciami , dodatkowo stylizowane na staroć , wszelkie przetarcia  , rysy , plamy , ubytki   wykonywane są celowo aby towarowi nadać charakteru antyku ugryzionego zębem czasu zgodnie ze stylem  vintage , shabby , cottage ,prowansja  ,  w meblach drewnianych mogą wystąpić szpachlowania nierówności  ( specyfika mebli drewnianych , produkowanych recznie ) pokryte warstwą docelową (bejca / lakier / farba/ wosk ) - należy się z tym liczyć wybierając towar takiego typu , nie podlega to reklamacji . 
Nie uwzględniamy reklamacji na odbarwienia spowodowane wydobywaniem się soków z drewna - to naturalny cykl i trzeba się z tym liczyć kupując meble drewniane.
Proszę mieć na uwadze ,że malowane meble , uchwyty , zawiasy pokryte są warstwą farby - to nie jest fornir ! Farba nie jest odporna na uszkodzenia mechaniczne !
Powstawanie małych pęknieć farby spowodowanych pracą surowca - szczególnie poddawanego działaniom wilgoci , zmiennych temperatur - jest procesem naturalnym i nie podlega reklamacji . Większa lub mniesza praca mebla uzależniona jest od warunków panujących w pomieszczeniu klienta i nie jest zależna od nas . Meble stylizowane są ręcznie - w danej kolekcji  np. Prowansja mogą występować różnice  w kolorystyce i sposobie stylizacji ,  na każdym egzemplarzu  będzie ona niepowtarzalna i należy sie z tym liczyć przy składaniu zamówienia - różnice w kolorystyce i sposobie stylizacji między meblami nie podlegają reklamacji. Kolekcja Prowansja wykonana jest z drewna sęcznego - występowanie sęków, zagłębień , nierówności itp. jest sprawą naturalną i nie jest podstawą do reklamacji.

.

Reklamacji także nie podlegają:

-uszkodzenia mebla powstałe z winy Kupującego. Należą do nich uszkodzenia mechaniczne wynikające z nieprawidłowego montażu, nieprawidłowego ustawienia,  użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem, konserwacji czy przechowywania mebli. Są to m.in. wgniecenia, obtarcia, szczeliny pomiędzy częściami mebla (poluzowanie czopów łączących), pęknięcia, złamania, zarysowania, zaciągniecia , ślady po postawieniu gorących przedmiotów, zniszczenia powłok w wyniku używania niewłaściwych środków do czyszczenia mebli, zniszczenia wynikające z kontaktu z wodą itp...  Ponieważ meble są wykonane z drewna mają prawo się rozsychać  czy wypaczać . Rozeschnięcia  czy wypaczenia nie podlegają reklamacji zwłaszcza, że są one zwykle skutkiem warunków w jakich stoi mebel i naturalnego zachowania drewna w tych warunkach- np. trzymanie mebla w pomieszczeniu o dużej wilgotności i niskiej temperaturze zimą a latem nagrzanego i suchego. Stare meble są delikatne i prosimy wziąć to pod uwagę przed ich zakupem.TOWARY DREWNIANE A W SZCZEGÓLNOŚCI WOSKOWANE MUSZĄ ODDYCHAĆ ! przechowywanie mebli bez dostępu do powietrza  ( np. owinięte folią  , nie oddychającym materiałem itp... ) moze powodować uszkodzenia począwszy od zawilgocenia i pleśnienia poprzez zmianę koloru farby - takie zmiany nie podlegają reklamacji . 


- uszkodzenie wynikające z użytkowania mebli w pomieszczeniu o wilgotności mniejszej niż 45% oraz większej niż 60 % (niska wilgotność może wpływać na powstawanie pęknięć a przy wyższej wilgotności mogą pojawić się wypaczenia , nierówności , tzw.  rozsychanie  ). Drewno to żywy organizm , który pracuje pod wpływem otaczających go warunków. 


- naturalne zużywanie się produktu ,  

- niedociągnięcia towaru  typowe  dla towarów ręcznie wykonanych - dokonując zakupu naszych towarów klient ma świadomość ,że towary to wytwór ludzkich rąk a nie odlew mechaniczny.  Meble drewniane mogą nosić ślady  typowe  dla ręcznej pracy oraz do specyfiki drewna niedociągnięcia , jak sęki ,plamki , prześwity , drobne pęknięcia , ryski , nierówności , ryflowanie drewna , zagłębienia , rowki po sękach  , niewielkie różnice w wymiarach  poszczególnych  części , plamki , ślady po mocowaniach gwożdzi  itp

-różnice w wymiarach  mieszczące się w granicach błędu +/- 3 cm  w przypadku towarów szytych i innych ( bez mebli )  i +/- 5 cm w przypadku mebli .

-postarzenia towaru ,które wykonywane są celowo aby towarowi nadać charakteru antyku.

- sęki  lub zagłębienia po sękach występujące w drewnie ( sęki są charakterystyczne dla wyrobów drewnianych , meble nie są wykonane z drewna bezsęcznego ) .              

- różnice w kolorystyce i sposobie stylizacji między poszczególnymi meblami  w kolekcji (stylizacje wykonywane są ręcznie , każda stylizacja jest unikatowa )            

- występowanie małych pęknięć farby -spowodowane naturalną pracą mebla wywołaną przez czynniki zewnętrzne .         

- mebel, który miał obniżoną cenę ze względu na trwałe wady i uszkodzenia .-uszkodzenie wynikające z wystawienia produktu na bezpośrednie działanie promieni słonecznych skutkujące jego odbarwieniem.

-uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego bądź nieostrożnego przewozu i przenoszenia mebli, jak i również powstałe w wyniku zdarzeń losowych i innych okoliczności niezależnych od sprzedawcy. 

-uszkodzenia powstałe przez nieprawidłową pielęgnację 


-różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera klienta ( kolor, proporcje).

- w przypadku mebli starych - nie są podstawą do reklamacji  zmiany  wynikające  z upływy czasu czy ręcznego składania mebla opisane  na początku regulaminu. Decydując się na mebel antyczny klient ma świadomość ,że to nie jest  mebel nowy .


-nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek niepożądane skutki zawieszenia mebla na ścianie, w przypadku jego nadmiernego obciążenia w stosunku do wytrzymałości uchwytów do zawieszenia. Jeśli planują Państwo obciążyć mebel w znacznym stopniu niektóre uchwyty należy wymienić na właściwe do wagi mebla i planowanego obciążenia.


-tapicerka - wszelkie plamy, wytarcia, porwania, wgniecenia, marszczenia tkaniny w związku z normalnym zużywaniem się tapicerki w trakcie jej użytkowania lub powstałe z winy użytkownika.         

-meble przeszklone czy z lustrami mają zazwyczaj oryginalne szyby i lustra - wymieniamy na nowe tylko te , które są w złym stanie .  Nie wymianiamy szkła i luster z niewielkimi uszkodzeniami typu rysa , plama , maleńki odprysk - co świadczy o oryginalności mebla i jego historii - występowanie takich zmian nie jest podstawą do reklamacji .